mandag 26. januar 2009

Intervjuobjekt missing

Hva skal man gjøre når et sentralt intervjuobjekt ikke er å få tak i? Nå har jeg forsøkt helt siden desember å få tak i denne personen. Jeg har sågar fått snakke med vedkommendes sekretær, men det er jo ikke henne jeg ønsker å intervjue. E-post, gjenntatte oppringinger per telefon, svar på telefonsvarer, nei ingenting ser ut til å nå frem. Det er en ganske fortvilet situasjon ettersom jeg nå for tiden undersøker en verdikjede der jeg er nødt til å ha representanter for hvert ledd i denne, og dersom ett mangler, ja da blir jo arbeidet mitt litt meningsløst. Jeg har faktisk klart å gjennomføre disse intervjuene to år tidligere og avslutter nå med det tredje og siste, hvis det da blir komplett. Så inntil videre, så venter jeg i spenning på om jeg noen gang vil få komme i kontakt med mitt etterlengtede intervjuobjekt.

1 kommentar:

  1. Vanskelig situasjon å vere i. Eg hadde ein liknande for ei tid sidan. Ein nøkkelperson i administrasjonen, som eg måtte ha fatt i. Eg ringte, la igjen meldingar, sendte e-post, og snakka med forkontoret. Ingen kontakt. Før etter tre veker, då informanten ringte meg. Det viste seg då at sjukdomsfråver var grunnen, og at administrasjonen sine tryggleiksreglar ikkje tillot å legge inn meldingar om dette på e-post eller telefonsvarar. Tolmod er derfor ein viktig eigenskap, også for forskarar.

    SvarSlett