mandag 2. mars 2009

Order a PhD

Ting går ikke alltid som planlagt. Jeg skulle på feltkurs med studentene, men til slutt møtte bare en av studentene opp. Og ho har i tillegg deltatt på intervjurunde med flere av de vi skulle snakke med før. Så avtalen ble å kansellere turen og at ho skriver oppgaven sin basert på intervjuene fra tidligere. Dermed ble også de tre første dagene denne uka frigjort til fokus på doktorgraden, og jeg tok med meg pcen til en kafe i byen for å jobbe her mens jeg venter på båten hjem. Det er jo PhD det går i for tida, forsøke å samle tankene og få dem ned på papiret, og jeg har vært godt i gang. Men likevel føltes det som en enorm "lettelse" da jeg kjapt gikk gjennom søppelposten og så at jeg bare kan bestille en PhD online, kanskje jeg heller skal gjøre det? Jeg tipper at jeg da får velge hvilket fag jeg skal ha den i, og biologi høres fint ut... Men inntil videre får jeg vel heller skrive videre på den jeg selv skal produsere i sosiologi. Jeg mistenker nemlig at det er den beste, om ikke enkleste, veien for å få Dr-tittelen på CVen....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar